به سوی او

به سوی او
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

جلسه چهلم

سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۰۵:۰۰ ب.ظ


 

 🌺 هستی خدا را نمی توانید بفهمید چی هست، پس درباره اش تفکر نکنید در کُنه ذات و این یک نهی ارشادی هم هست؛ نه نهی مولوی.

🌺 نهی ارشادی یعنی اینکه می گویند تفکر کنی به جایی نمی رسید، نه اینکه حرام باشد تفکر کردن درباره او، حرام نیست، بجایی نمی رسید.

🌺 اما درباره صفاتش گفتند فکر کنید یا نه؟ در کُنه ذاتش گفتند فکر نکنید چون به جایی نمی رسید. بله در قیامت، می فهمیم بخشی از این چیزهای که در این دنیا نفهمیدیم. اما در صفاتش گفته اند خیلی تفکر کنید؛ به صفاتش بیاندیشید، و هیچ عبادتی بالاتر از این نیست که بیاندیشید در صفات خدا و به عمق صفات خدا برسید.

🌺این را تفکر بکنید، که بی نهایت چقدر بزرگ است، زیبایی اش چقدر است، ثروتش چقدر است، حیاتش چقدر است، اُنس و اُلفت و عدالت و همین جوری همه صفات خوبی که توی این دنیا ما فهمیدیم.

💠 اینها را دقت بکنید و درباره اش فکر بکنید. اینها روح انسان را تقویت می کنند. هر چه درباره بی نهایت بیشتر فکر بکنید، روح انسان تقویت می شود. بهترین ویتامین برای بزرگ کردن و رشد دادن روح چی است❓❓❓

🌹تفکر درباره بی نهایت؛
 وقتی درباره بی نهایت فکر کردید، دیگر این عددهای خُرده و کوچولو برایتان حقیر می شود. دقت کردید! حالا، بنده خواستم این را بگویم، که درباره بی نهایت خیلی فکر بکنید، مخصوصا موقع خواب، موقع خلوت، خیلی درباره بی نهایت فکر بکنید و مطالب زیادی در این بی نهایت هست.

🍃ادامه دارد🍃

  • عاشق ستاره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی