به سوی او

به سوی او
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۱۵
تیر

 

خجسته باد آنکه نهاد در آسمان برجهایی و نهاد در آن چراغی و ماهی تابان را
(فرقان 61 )

 

  • عاشق ستاره
۱۵
تیر

🌹ان من شیء الا عندنا خزائن و ما ننزله الا بقدر معلوم

  💠عالم لوح هارد هستی است که تمام اعمال ما حتی طول موج نیت های ما در آنجا ذخیره می شود! و بعد از عالم لوح، عالم قلم است که می توانید تشبیه اش کنید، عالم قلم را در کل هستی به ورودی ها به مثلا صفحه کلید که شما در کامپیوتر دارید.  و بعد از عالم قلم عالم کرسی است، کرسی را می توانید تشبیه کنید به سی پی یو پردازشگر کامپیوتر و بعد عالم عرش که عرش را می توانید بگوید حکم مادربورد را دارد برای کامپیوتر.

💠 عرش برای کل هستی حکم مادربورد برای کامپیوتر را دارد. هماهنگ کننده همه قطعات.
 امام صادق علیه السلام فرمودند که: حالا توی این عوالم چند تا عالم هست؟  فرمودند که: ان لله عزوجل اثنی عشر الف عالم دوازده هزار عالم اینجا هست که هر یک از این عوالم از مجموعه هفت آسمان و زمین بزرگتراند، هر کدام بزرگتر از مجموعه زمین و آسمانها هستند. دوازده هزار عالم زیر مجموعه اینها است ببینید ملکوت چه خبر است. هفت آسمان در عالم ملک، هفت تا زمین هم در عالم ملک است.

  • عاشق ستاره
۱۵
تیر

 

 

 

 

  • عاشق ستاره
۱۵
تیر

  💠یک بیابانی با قطر سی کیلومتر این بیابان یک حلقه انگشتر بیانداز وسطش، این حلقه انگشتر نسبت به بیابان چه نسبتی دارد؟ نسبت اول به دوم این قدر است،  نسبت دوم به سوم هم باز این قدر است، باز خود آسمان سوم همه وسعتش نسبت به چهارم یک حلقه است در بیابان، چهارم نسبت به پنجم، یک حلقه است در بیابان،  پنجم نسبت به ششم یک حلقه در بیابان، ششم نسبت به هفتم حلقه در بیابان و بعد تازه این هفت آسمان، تازه عالم ملک است، که این عالم ملک یک بخش کوچکی است از هستی و حقیقت هستی عالم ملکوت است تازه، که عالم ملک اصلا در برابر ملکوت صفر است یک گذرگاه است، یک راه پله است! حقیقت حیات و هستی در ملکوت است .

🌹یا قَوْمِ إِنَّمَا هذِهِ الْحَیَاةُ الدُّنْیَا مَتَاعٌ وَ إِنَّ الْآخِرَةَ هِیَ دَارُ الْقَرَارِ﴿39غافر﴾  
اى قوم من!  این زندگى دنیا،  تنها متاع زودگذرى است؛  و آخرت سراى همیشگى است.

💠 دار آخرت یعنی همان ملکوت
 ان دار الآخرة لهی الحیوان لو کانوا یعلمون
 
🌹 اگر عالم ملک که گذرگاه است اینقدر زیباست و اینقدر شگفتی و اسرار دارد! پس عالم ملکوت چه خبر است! خیلی عجیب است! خیلی زیبا و خیلی شگفت انگیزتر از آنچه که در این دنیا ما می بینیم.

💠 آن وقت عالم ملکوت  خودش هم عواملی دارد، عالم لوح و بعد که بین عالم ملک و ملکوت برزخ است. برزخ بین عالم ملک و ملکوت است،  درابتدای عالم لوح است! و آن وقت برزخ چقدر بزرگ است؟ از امام صادق علیه السلام پرسیدند؛  برزخ چقدر بزرگ است،  فرمودند:  بزرگی برزخ نسبت به دنیای شما مثل بزرگی دنیا شماست نسبت به عالم جنین!

🌹دنیای شما از عالم جنین چقدر بزرگتر است؟ برزخ از دنیای شما این قدر بزرگ تر است! و بعد حالا عوالمی که وجود دارد در ملکوت، عالم لوح که عالم لوح را می توانیم بگویم هارد هستی است! شما می توانید بگویید که عالم ملک مثل مانیتور است؛ که هیچ دخالتی در پردازش کامپیوتر ندارد، فقط نشان دهنده بخشی از چیزهای است که توی هارد است!

  • عاشق ستاره
۱۵
تیر

 

إِنَّا زَیَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْیَا بِزِینَةٍ الْکَوَاکِبِ ﴿صافات6﴾

ما آسمان نزدیک‌[ پایین‌] را با ستارگان آراستیم

  • عاشق ستاره
۱۵
تیر

 

 💠خب اگر حرکت ستارگان را اینها تازه اعلام کردند قرآن هزار و چهارصد سال پیش گفته. اگر گردش ستارگان را تازه اینها فهمیدند قرآن هزار و چهارصد سال پیش گفته. صحت گفته های قرآن برای ما اطمینان آور است و این مسئله را برای ما روشن می کند که فضا به همین مقدار که بشر شناخته نیست. فراتر از این است.

🌹 تمام آنچه را بشر شناخته چه قسمتی از فضاست ؟ چه قسمتی از هستی ست؟ همه اش تازه یک قسمت کوچکی از آسمان اول است!

💠بله یک قسمت کوچکی، همان یک ریگی که انیشتین می گوید در آن کل ساحل شنی، آسمان اول است.

🌹 آسمان دومی هم دارد قرآن می فرماید، منابع وحیانی دیگه می فرمایند چی؟
 اینکه این اجرام آسمانی فقط متعلق به آسمان اول است این هم قرآن آیه دارد

🌹 إنَّا زَیَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْیَا بِزِینَةٍ الْکَوَاکِبِ ﴿صافات6﴾
ما آسمان نزدیک‌[ پایین‌] را با ستارگان آراستیم.  

💠این آسمان دنیاست که اجرام آسمانی را دارد بالاتر که می رویم در آسمان های بعدی وضع به گونه دیگر است! خب، هفت آسمان که حالا آسمان اول همانی است که ما داریم بخش کمی از اجرامش را می بینیم خب، و آسمان تازه آنی که ما در بالای  زمین می بینیم نه ها، تمام آن تا سیزده میلیارد سالی که رفتند، این همان یک ریگ است، کل این ساحل بخواهد رصد بشود چقدر می شود بماند! این آسمان اول.

🌹 آسمان دوم کجاست؟  از امام صادق علیه السلام پرسیدند! امام بیان فرمودند: آسمان دوم محیط بر آسمان اول است،  و آسمان اول در دل آسمان دوم است و نسبت، دوم به اول چقدر است نسبت حجم دوم، نسبت به اول فرمودند آنقدر آسمان دوم بزرگتر است که آسمان اول درباره دوم مثل حلقه ای است در یک بیابان وسیع. و باز خود آسمان دوم در برابر سوم حلقه است در یک بیابان.
 

  • عاشق ستاره
۱۵
تیر

 

أَ أَنْتُمْ أَشَدُّ خَلْقاً أَمِ السَّمَاءُ بَنَاهَا ﴿نازعات27﴾

آیا آفرینش شما(بعد از مرگ) مشکل‌تر است یا آفرینش آسمان که خداوند آن را بنا نهاد؟ !

 

  • عاشق ستاره
۱۵
تیر

 

💠انیشتین می گوید: آنچه که بشر شناخته نسبت به ناشناخته ها مثل یک ریگ کوچک است در یک ساحل شنی بزرگ!

🌹 آن وقت انسان به حقیقت این آیه پی می برد
 أَ أَنْتُمْ أَشَدُّ خَلْقاً أَمِ السَّمَاءُ بَنَاهَا ﴿نازعات27﴾
آیا آفرینش شما(بعد از مرگ) مشکل‌تر است یا آفرینش آسمان که خداوند آن را بنا نهاد؟ !

💠  زمین در جنب این افلاک مینا
 چو خشخاشی است در قعر دریا
 تو خود بنگر کزین خشخاش چندی
 سزد تا بر غرور خود بخندی

🌹 سوال اینجا این است که بالاخره انتهای جهان کجاست؟ آیا می شود ما به انتهای جهان برسیم؟ آیا جهان به همین ستاره ها ختم می شود؟ قطعا نه .

💠با این همه ابزارها فوق مدرن که بشر دارد باز همه دانشمندان می گویند ما در شناخت هستی ناتوانیم و آنچه را که شناختیم نسبت به ناشناخته ها بسیار بسیار ناچیز است و بعد از اینجا دیگر دست بشر کوتاه است دیگر نمی تواند بگوید انکار هم نمی کند، نمی تواند انکار هم بکند. اما اطلاعاتی هم ندارد.

🌹 دست کدام بشر کوتاه است کسی که تکیه بر دانش مادی دارد و فقط  در شناخت فضا از طریق ابزارها آن هم آن ابزارهای ناچیز توانسته به اطلاعاتی برسد.

💠ما اینجا ناچاریم جلوتر برویم و منبع قوی هم برای جلوتر رفتن داریم.  ما منبع وحیانی را داریم که خیلی قوی تر از منابع تجربی مادی بشر است. منابع وحیانی که صحتشان برای ما آشکار شده اطلاعات بسیار خوب و دقیقی از فضا در هزار و چهارصد سال پیش در قرآن هست که امروز تازه دارد یکی یکی کشف می شود و به صحتش پی برده می شود.

  • عاشق ستاره
۱۵
تیر

 

من بنده در این عظمت خلقت به اندازه نقطه ای هم نیستم.

  • عاشق ستاره
۱۵
تیر

 

 آن وقت این سرعت چرخش خورشید دور کهکشان چقدر است؟ ما هم همراهش هستیم دیگه! دویست و بیست کیلومتر در ثانیه است. دویست و بیست کیلومتر بر ثانیه می شود هفتصد و نود و دو هزار کیلومتر در ساعت و ببینید با چه سرعت سرسام آوری دارد می چرخد که یک دور این گروه محلی دور کهکشان بچرخد.

 این یک دور چرخش را می گویند یک سال کیهانی و دانشمندان تخمین زدند برای اینکه یک دور بچرخد دور این کهکشان چه زمانی را باید طی کنه.
 می گویند بین دویست و بیست و پنج تا دویست و پنجاه میلیون سال،  یک دور می زند.

 سرعت خیلی بالاست. شما اگر با یک هواپیما بخواهید یک میدانی را دور بزنید،  و سرعت هواپیمای تان هزار برابر هواپیمای فعلی باشه و بخواهید یک دور بزنید توی این میدان دویست و پنجاه میلیون سال طول بکشد.

 این میدان چقدر بزرگ است؟ تازه شما از فاصله سی و دو هزار سال نوری از مرکز دارید دور می زنید اگر فاصله بیشتر باشه آن وقت این زمان بیشتر می شود.

دانشمندان بصورت اجمالی می گویند بیش از صدها میلیارد کهکشان دیگر وجود دارد، صدها میلیارد که الان سایت ناسا می گوید، حداقل صد و بیست میلیون را ما یقین داریم.

حالا خوشه های دیگری که می دانند هست و فعلا در تیر رس تلسکوپ های ما قرار نگرفته آنها هم قطعا باید اضافه بشه.
آمریکایی در این کتاب نجوم به زبان ساده می گوید که ما یقین داریم که کهکشان های وجود دارد که از ابتدا خلقت تا کنون نورش به هنوز ما نرسیده!

خب آن وقت نکته ای که می خواستم عرض کنم: اینکه کهکشان های دیگر خیلی بزرگتر از کهکشان ما هستند.           

 

 

 

  • عاشق ستاره