به سوی او

به سوی او
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

جلسه دهم

پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۴۰ ب.ظ

 

 

💠 گاهی چند میلیون ستاره کنار هم هستند از دید ما فقط یک ستاره است. در حالی که تلسکوپ بگذارید می بینید که چقدر بیشتر و بزرگتر است. 

 

🌹خب،  این کهکشان راه شیری ما قطرش چقدر است؟بیش از صد و بیست تا دویست هزار سال نوری قطر این کهکشان است. از این طرف کهکشان بخواهید بروید آن طرفش صد و بیست هزار سال با سرعت نور بروید! باسرعت نور که از اینجا تا کره ماه که شما را یک ثانیه می برد از ابتدای کهکشان تا آن طرفش صد و بیست هزار سال، شما را می برد. 

 

💠یک عمر صد و بیست هزار ساله اگر داشته باشیم و سرعت نور هم داشته باشیم می توانیم از این طرف کهکشان تا آن طرف کهکشان برویم. 

 

🌹این تازه کهکشان راه شیری که کهکشان عادی است و خیلی بزرگ هم نیست و کهکشان بزرگتر خیلی هست در مقایسه با این کهکشان. 

 

💠خب آن وقت تمام این ستاره ها  توی کهکشان در حال حرکت هستند! همه دارند حرکت می کنند در مدار مشخص

 کُلٌّ فِی فَلَکٍ یَسْبَحُونَ﴿33انبیاء﴾

  هر یک در مدارى در حرکتند.  

 

 

🌹بله و بعد ببینید سرعت حرکت چقدر است؟ این خیلی عجیب است! خود منظومه شمسی هم دارد توی این کهکشان حرکت می کند، الان بعضی فکر می کنند که خورشید ثابت است! نه خورشید ثابت نیست، خورشید هم حرکت دارد. خورشید توی گروه محلی دارد حرکت می کند همین جایی که هست گروه محلی به این شکل دارد حرکت می کند آن گروه محلی هم دور کهکشان حرکت می کنند دوباره باز خود کهکشان هم دارد یک جا حرکت می کند. 

 

🌹آن وقت برای زمین چند تا حرکت حساب می شود؟  همه اینها بیش از پنج تا گفتن ولی خب فعلا همین حرکتهای ظاهری اش که خیلی واضح باشند حرکت وضعی ، انتقالی اش حرکتش همراه با خورشید توی آن گروه محلی حرکت؛ نه، کج شدنش بر روی محور که فصول پدید می آید. این هم باز یک حرکت است.

 

💠 بله باز دوباره همراه با خورشید که توی آن محله حرکت می کند باز همراه با آن محله دور کهکشان همراه با  کهکشان هم یک جای دیگر!

 

🍃ادامه دارد🍃

 

  • عاشق ستاره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی