به سوی او

به سوی او
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

جلسه نهم

پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۴۰ ب.ظ

 

💠 نور در یک ثانیه سیصد هزار کیلومتر حرکت می کند! یعنی از اینجا تا کجا؟ هفت و نیم بار دور کره زمین! چون دور کره زمین چهل هزار کیلومتر است، دورش و هفت و نیم دور کره زمین می شود سیصد هزار کیلومتر.

 نور در یک ثانیه یک همچنین مسافتی را طی می کند.

 

🌹 آن وقت فاصله زمین تا نزدیکترین جرم آسمانی که قمر زمین باشد یعنی ماه  چقدر است؟ 

سیصد و هشتاد و دو هزار کیلومتر که نور این فاصله را چقدر طی می کند؟ یک ثانیه و یک چهارم ثانیه. تا بگویید یک رسیدید به کره ماه! با سرعت نور. 

 

💠خورشید تا زمین چقدر فاصله دارد؟ صد و پنجاه میلیون کیلومتر البته از صد چهل و نه کیلومتر تا صد و پنجاه و دو می گویند که میانگینش صد و پنجاه میلیون کیلومتر است که با سرعت نور این فاصله چقدر طی می شود؟ هشت دقیقه و بیست ثانیه!

 

 🌹خب این هم تا خورشید، خب از خورشید تا پروکسیما قنطورس چقدر فاصله است؟ چهار سال و سه ماه نوری! این نزدیکترین فاصله است یا کمترین فاصله است با نزدیکترین ستاره که پروکسیمای قنطورس باشه. 

 

💠حالا این همه ستاره ای که اینجا هستن!  این همه ستاره در یک مجموعه هستند! مجموعه کهکشان راه شیری!  این دویست تا سیصد میلیارد که البته بعضی از این منابع تل پانصد میلیارد هم می گویند.

 

 🌹این همه ستاره در یک مجموعه است که این مجموعه کهکشان راه شیری است که ما داریم درآن زندگی می کنیم.

 

💠می توانیم بگوییم کشور فضایی ماست این کهکشان . خب مثلا منظومه شمسی مثل یک خانواده است که در یک باز محله زندگی می کنند که اون محله شهری است که آن شهر در استانی است که آن استان در کشور، بله فضایی است. 

 

🌹این کهکشان خودش قسمتهای مختلف دارد سحابی های که در این کهکشان وجود دارد که این سحابی را می گویند گروه های کوچکتری که مجموعه کوچکتر، شاید بشود تعبیر کرد استانهای این مثلا کشور.

 

🍃ادامه دارد🍃

 

                     🌹🌹🌹🌹🌹

  • عاشق ستاره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی