به سوی او

به سوی او
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

جلسه پنجم

پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۳۶ ب.ظ

🌹🌹🌹🌹🌹

🌹🌹🌹

🌹

🍃ادامه🍃

 

💠انسان چیست؟  انسان چه موجودی است؟  

  این اشعاری که مولوی گفت:  ز کجا آمده ام؟  آمدنم بهر چه بود؟  اینجایی که هستیم کجاست؟  و این عالم اصلا چه ماهیتی دارد؟  این عالم قوانینش چیست؟  سیستمش چیست؟

سرانجام هستی چه می شود؟  چه کسی من را آفریده؟  و چرا من را آفریده است؟

 

🌹چه مقصدی در کار است که من باید برسم به آن هدف و مقصد؟  

 چه استعدادهایی چه توانمندی هایی دارم؟  کی اینها را در وجود من قرار داده؟  و چرا اینها را در وجود من قرار دادند؟  بعد امیال و آرزوهای من چیست؟  خواسته های من چیست؟  و چه باید باشه؟  آیا می شود به همه آرزوها و خواسته هایم برسم؟  

.می شود روزی انسان همه آرزوها و خواسته هایش برسد؟

 

💠جای وجود دارد که من بروم در آنجا و به همه آرزوهایم برسم. 

مقصد انسان کجاست؟ فاصله مقصدی که امروز من در نظر دارم توی زندگی با آن مقصدی که باید بهش برسم چقدر است؟  آیا تفاوت دارد،  ندارد؟  بعد راه رسیدن به مقصد کدام است؟  از چه راهی بروم تا برسم؟  چگونه بروم تا برسم؟ در این مسیر وسایل حرکت من چیست؟  راهنمای من کیست؟  چه کسی من را می رساند به مقصد؟  بعد موانع حرکت کدامند؟  و راه مبارزه با این موانع چیست؟  و چگونه باید بر آنها پیروز بشوم؟  

 

🌹اینها سوالاتی است که در ارتباط با انسان مطرح است!  و اگر انسان بتواند پاسخ اینها را بدهد آن وقت می تواند به راحتی در این دنیا به تکامل برسه و بر همه مشکلاتش هم می تواند پیروز بشود،  اما اگر انسان پاسخ این سوالات را نتواند بدهد هر علم دیگری که آموزش ببیند آن علم ها برای انسان بی فایده میشود.

 

💠 خب ما این سوالات را در چهار بخش خلاصه می کنیم و این بسته اعتقادی را در این چهار بخش تقدیم شما می کنیم.  

 

🌹باید این چهار محور را بهش توجه داشته باشید اولا بدانید کجا می خواهید بروید،  هدفتان چیست؟  بعد از چه راهی باید برویم تا برسیم به هدف؟  با چه وسیله ای؟  چگونه حرکت کنیم؟ و بعدو موانع این حرکت شما چی هست؟

 

💠 اول شناخت هدف از آفرینش،  برای اینکه هدف از آفرینش را بشناسیم گفتیم باید این سه مقوله را بشناسیم هستی،  انسان و خدا.  

 از هستی شناسی گفتیم شروع می کنیم

 

 

🍃ادامه دارد🍃

 

                     🌹🌹🌹🌹🌹

  • عاشق ستاره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی