به سوی او

به سوی او
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

جلسه سوم

پنجشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۵، ۰۲:۵۵ ب.ظ

🌹🌹🌹🌹🌹

🌹🌹🌹

🌹

🍃ادامه🍃

 

💠 اما تأسیسات و تزئینات و امکانات داخلی دین چیست؟ 

اخلاق و روحیات و ملکات نفسانی است.  صداقت،  عدالت،  ایثار،  عفاف اینها چیزهایی است که در درون انسان باید بوجود بیاید،  در روحیه انسان باید تولید بشود که انسان را به حیات جاودان بکشاند.

 

🌹حفاظت و ایمنی در دین چیست؟  

حفاظت و ایمنی مسئله ولی شناسی و دشمن شناسی است،  ولایت و برائت. اگر همه آن چهار تا اصل را ما رعایت بکنیم ولی، ولی شناسی و دشمن شناسی را نداشته باشیم باز این بنای دین ما آسیب پذیر خواهد بود.

 

 💠قطعا همه اینها را باید با هم داشته باشیم. همین طور که رعایت آن چهار تا اصل بدون اصل پنجم بدرد نمی خورد؛ فقط داشتن اصل پنجم بدون اصل اول، بدون شناخت، باز فایده ندارد. 

 

🌹داشتن مثلا اخلاق و روحیات خوب، بدون ایمان، فایده ندارد. انجام آداب و مناسک دینی و التزام به احکام بدون شناخت فایده ندارد. همه این اصول باید کاملا رعایت بشود تا یک ساختمان ایجاد بشود. 

 

💠 بعد از رعایت این اصول می توانیم بگوییم این بنای دینی دیگه در مقابل زلزله های اعتقادی در مقابل شبهات سالم می ماند و ما می توانیم در سایه این بنای دین به حیاط جاودان و به سعادت اخروی و دنیوی ان شاء الله نائل بشویم. 

 

🌹ولی اگر یک دونه از این اصول ناقص بود هیچ تضمینی وجود ندارد برای اینکه انسان با ایمان از دنیا برود. خیلی زود ایمان انسان را از انسان می گیرند و بنای دین انسان را روی سرش خراب میکنند. 

 

💠 حالا از کجا شروع کنیم،  گفتیم از زیر ساخت، از شناخت باید شروع کنیم. 

 

مسئله اول

شناخت و آگاهی را باید از کجا شروع کنیم؟ 

 

 

🍃ادامه دارد🍃

 

                     🌹🌹🌹🌹🌹

  • عاشق ستاره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی