به سوی او

به سوی او
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

جلسه چهاردهم

سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۵۶ ب.ظ

  💠یک بیابانی با قطر سی کیلومتر این بیابان یک حلقه انگشتر بیانداز وسطش، این حلقه انگشتر نسبت به بیابان چه نسبتی دارد؟ نسبت اول به دوم این قدر است،  نسبت دوم به سوم هم باز این قدر است، باز خود آسمان سوم همه وسعتش نسبت به چهارم یک حلقه است در بیابان، چهارم نسبت به پنجم، یک حلقه است در بیابان،  پنجم نسبت به ششم یک حلقه در بیابان، ششم نسبت به هفتم حلقه در بیابان و بعد تازه این هفت آسمان، تازه عالم ملک است، که این عالم ملک یک بخش کوچکی است از هستی و حقیقت هستی عالم ملکوت است تازه، که عالم ملک اصلا در برابر ملکوت صفر است یک گذرگاه است، یک راه پله است! حقیقت حیات و هستی در ملکوت است .

🌹یا قَوْمِ إِنَّمَا هذِهِ الْحَیَاةُ الدُّنْیَا مَتَاعٌ وَ إِنَّ الْآخِرَةَ هِیَ دَارُ الْقَرَارِ﴿39غافر﴾  
اى قوم من!  این زندگى دنیا،  تنها متاع زودگذرى است؛  و آخرت سراى همیشگى است.

💠 دار آخرت یعنی همان ملکوت
 ان دار الآخرة لهی الحیوان لو کانوا یعلمون
 
🌹 اگر عالم ملک که گذرگاه است اینقدر زیباست و اینقدر شگفتی و اسرار دارد! پس عالم ملکوت چه خبر است! خیلی عجیب است! خیلی زیبا و خیلی شگفت انگیزتر از آنچه که در این دنیا ما می بینیم.

💠 آن وقت عالم ملکوت  خودش هم عواملی دارد، عالم لوح و بعد که بین عالم ملک و ملکوت برزخ است. برزخ بین عالم ملک و ملکوت است،  درابتدای عالم لوح است! و آن وقت برزخ چقدر بزرگ است؟ از امام صادق علیه السلام پرسیدند؛  برزخ چقدر بزرگ است،  فرمودند:  بزرگی برزخ نسبت به دنیای شما مثل بزرگی دنیا شماست نسبت به عالم جنین!

🌹دنیای شما از عالم جنین چقدر بزرگتر است؟ برزخ از دنیای شما این قدر بزرگ تر است! و بعد حالا عوالمی که وجود دارد در ملکوت، عالم لوح که عالم لوح را می توانیم بگویم هارد هستی است! شما می توانید بگویید که عالم ملک مثل مانیتور است؛ که هیچ دخالتی در پردازش کامپیوتر ندارد، فقط نشان دهنده بخشی از چیزهای است که توی هارد است!

  • عاشق ستاره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی