به سوی او

به سوی او
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

جلسه یازدهم

سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۰۲:۴۷ ب.ظ

 

 آن وقت این سرعت چرخش خورشید دور کهکشان چقدر است؟ ما هم همراهش هستیم دیگه! دویست و بیست کیلومتر در ثانیه است. دویست و بیست کیلومتر بر ثانیه می شود هفتصد و نود و دو هزار کیلومتر در ساعت و ببینید با چه سرعت سرسام آوری دارد می چرخد که یک دور این گروه محلی دور کهکشان بچرخد.

 این یک دور چرخش را می گویند یک سال کیهانی و دانشمندان تخمین زدند برای اینکه یک دور بچرخد دور این کهکشان چه زمانی را باید طی کنه.
 می گویند بین دویست و بیست و پنج تا دویست و پنجاه میلیون سال،  یک دور می زند.

 سرعت خیلی بالاست. شما اگر با یک هواپیما بخواهید یک میدانی را دور بزنید،  و سرعت هواپیمای تان هزار برابر هواپیمای فعلی باشه و بخواهید یک دور بزنید توی این میدان دویست و پنجاه میلیون سال طول بکشد.

 این میدان چقدر بزرگ است؟ تازه شما از فاصله سی و دو هزار سال نوری از مرکز دارید دور می زنید اگر فاصله بیشتر باشه آن وقت این زمان بیشتر می شود.

دانشمندان بصورت اجمالی می گویند بیش از صدها میلیارد کهکشان دیگر وجود دارد، صدها میلیارد که الان سایت ناسا می گوید، حداقل صد و بیست میلیون را ما یقین داریم.

حالا خوشه های دیگری که می دانند هست و فعلا در تیر رس تلسکوپ های ما قرار نگرفته آنها هم قطعا باید اضافه بشه.
آمریکایی در این کتاب نجوم به زبان ساده می گوید که ما یقین داریم که کهکشان های وجود دارد که از ابتدا خلقت تا کنون نورش به هنوز ما نرسیده!

خب آن وقت نکته ای که می خواستم عرض کنم: اینکه کهکشان های دیگر خیلی بزرگتر از کهکشان ما هستند.           

 

 

 

  • عاشق ستاره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی