به سوی او

به سوی او
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

جلسه سی ام

دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۵ ب.ظ


 🌺مثلا اگر  آتش و حرارت احاطه بر یک جسم داشته باشد حلول می کند در این جسم، این جسم چیزی است، حرارت چیز دیگر و احاطه دارد؛

🌻 احاطه حضرت حق بر هستی، از چه جنسی است❓❓❓❓

💠از جنس احاطه آب بر موج، آب بر موج چگونه احاطه دارد، اصلا وجود موج بدون آب معنی ندارد.

🌹 آب در تمام هستی موج است، چیزی نیست جدای از موج که حلول کرده باشد درش؛ یا همراه او یا به شکل اعتباری باشد، احاطه اش کاملا احاطه حقیقی است.

💠احاطه ای است که آب را برداری، هیچ چیزی از موج نمی ماند.

 خب، حالا این احاطه را بعد بیشتر توضیح خواهیم داد.

🌹 چراخداوند می فرماید: الرحمن...؟ خب،
 الرَّحْمٰنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوَى.
منتهی یک نکته اینجا است، که خدای متعال نمی فرماید که مثلا المالک، القادرعلی العرش استوی، جا داشت که خدا این طوری بگوید! صفت قدرتش را به رُخ بکشاند؛

💠 من خدای قادر، احاطه بر همه هستی دارم.

🌹 خب، اما نفرمود قادر، الرحمن؛ فرمود وجود مهربان من احاطه بر هستی دارد، این یعنی اینکه احاطه من از سر قدرت نمایی یا از سر زیاده خواهی یا از سر مثلا ارضاع کردن مثلا خودم نیست؛

 💐احاطه ی خدا از سر رحمت است.💐

  • عاشق ستاره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی