به سوی او

به سوی او
طبقه بندی موضوعی
بایگانی
آخرین مطالب

جلسه سی و نهم

دوشنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۱۶ ب.ظ

🌺تفکر درصفات خداوند آری،اما درجنس ذات نه!

💠 ما هر چه درباره بی نهایت بیشتر تفکر بکنیم، ادراکمان بیشتر می شود؛ ممکن است الان شما بفرمایید: به ما گفتند در ذات خدا تفکر نکنید! غلط است. در ذات یعنی در کُنه ذاتش تفکر نکنید. یعنی جنس ذات خدا را نمی دانید چی است، بخواهید تفکر کنید که برسید که چی است، نمی توانید.

🌺ما در جنس ذات خدا نمیتوانیم تفکر کنیم، چون راه به جایی نمی بریم. ببینید خدا که سهل است؛ ما در جنس ذات خودمان هم نمی توانیم تفکر کنیم. جنس ذات خود ما چی است❓❓

🌹 الان به شما بگویند آن من واقعی در وجودتان، آن چیزی که به آن می گویید من، که حقیقت وجود انسان است؛ حقیقت وجود شماست. آیا آن من را قبول دارید که هست، در وجود شما❓❓

💠 دارید. می گوید من دیگه. من هستم، من آمدم، من خوردم، آن من جسم شما است، یا حقیقت وجود شما❓❓

🌹حقیقت وجودتان است. شخصیت حقیقی تان؛ آن من چه شکلی است؟ جنسش چی است؟ طول و عرض و ارتفاعش چقدر است؟ می توانید طول و عرض و ارتفاع برایش بگید؟ می توانید شکل بگویید؟ رنگش را می توانید بگویید چی است؟ اما می دانید که هست! می دانید که هست، درسته؟

💠آن وقت خوب دقت کنید، خوب دقت کنید؛

🌱چیزی را که می دانید هست و یقین دارید ولی هیچ قیدی نمی توانید برایش بزنید، این را بهش می گویند هستی مطلق؛ 🌱

🌻 هستی مطلق.

🌹 لذا اگر گفتند خدا چه جنسی است؟ باید فقط بگوییم خدا، هستی مطلق است.

💠 هستی مطلق یعنی هستی که می دانیم هست، ولی هیچ قیدی نمی توانیم برایش بزنیم. ولی فقط می توانیم بگوییم چی نیست.

  • عاشق ستاره

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی